+ 36 20 333 52 40

Hogyan javítsuk az e-learning hatékonyságát a tanulási adatok használatával?

Az a jobb tanár, aki mindig ugyanúgy adja le a tananyagot, vagy az, aki minden órán figyel a diákjaira és a tapasztalatait felhasználva igyekszik fejlődni a következő óráira? 

Az e-learning rendszer kiválasztásakor sokan csak az alapfunkciókra figyelnek, pedig a rendszer által gyűjtött adatok elemzési lehetőségei, a tanulás monitorozása, a riportolási funkciók is rendkívül fontosak. Milyen adatokat gyűjthet egy e-learning rendszer? Melyek a legfontosabb riportolási funkciói? Hogyan segítenek a jelentések a képzési folyamatok optimalizálásában? Műhelyposztunkban ezekre a kérdésekre adunk választ.

Milyen adatokat gyűjtenek az e-learning rendszerek?

Az e-learningben régebben csak az időnkénti tesztek álltak rendelkezésre a tanulók fejlődésének követésére. Ezekkel gyakran túl későn vették észre a nehézségekkel küzdő tanulókat vagy a tananyag rosszul működő elemeit. A modern e-learning rendszerek már hatalmas mennyiségű adatot gyűjtenek: minden alkalommal, amikor egy felhasználó interakcióba lép egy tanulási modullal, tananyaggal, értékeléssel vagy bármi egyébbel, az e-learning rendszer rögzíti és tárolja ezeket az információkat. Az adatokat lehet rendezni, szűrni és korrelálni bizonyos mérőszámokkal, például a tanulási aktivitással vagy a tanfolyamok befejezési arányaival.

Hogyan könnyíti meg a tanulást egy e-learning rendszer?

Mit tud egy e-learning rendszer, mire való és milyen emelt szintű funkciói lehetnek az alapokon túl? Ismerd meg az LMS-ek lehetőségeit és funkcióit!

Olvass tovább!

Miben segíthetnek ezek az adatok a hatékony e-learning kialakításában?

Az adatok jó feldolgozása és a megfelelő következtetések levonása lehetővé teszi a szervezetek  számára, hogy megfelelő korrekciós lépéseket tegyenek. A tanfolyamok javíthatóak, kiegészíthetőek további anyagokkal vagy interaktív elemekkel, az egyes témák bemutatásának módja megváltoztatható vagy jobb példákkal illusztrálható. Minden képzési program folyamatos nyomon követést és a felhasználói visszajelzések elemzését igényli, folyamatos fejlesztés és frissítés nélkül nem fogják hozni a várt eredményeket.

Az adatokból számtalan következtetést lehet levonni, és így olyan módosításokat hajthattok végre a tanfolyamokon, amelyek segíthetnek a tanulási célok elérésében. Például lehetnek jelek, amelyek már idejekorán figyelmeztetnek arra, hogy egyes tanulók kudarcot fognak vallani bizonyos kurzusokkal, amivel jobb a komolyabb problémák megjelenése előtt foglakozni. 

Vagy sok esetben azt is meg tudjátok az adatok segítségével ítélni, melyik blokkok keltik fel jobban az egyes tanulók érdeklődését és segítik a tananyagba való bevonódásukat. Ezzel lehetővé válik akár személyre szabott tanfolyamok létrehozása is.

Ha például egy adott modul elvégzéséhez meghatározott idő rövidebb, mint a hallgatók által ráfordított tényleges idő, az azt jelentheti, hogy a tartalom nehezen érthető vagy nem megfelelően van bemutatva. Valószínűleg ki kell egészíteni vagy újra el kell készíteni. Vagy ha a statisztikák azt mutatják, hogy a legtöbb tanuló okostelefonján végzi a tanfolyamokat, akkor érdemes lehet ezt figyelembe venni a tervezésüknél és a mobileszközökre való optimalizálásuknál.

Ha egy képzést sok felhasználó röviddel a megkezdése után abbahagy, és a befejezési arány is nagyon alacsony, ez szintén olyan problémára utalhat, amellyel foglalkozni kell. Valószínűleg a képzéseken résztvevők véleménye szerint a tanfolyam nem hozza a várt eredményeket, és nem éri meg az idejüket.

e-learning adat elemzés

Mire való a riportolás egy e-learning rendszerben?

Az e-learning rendszerek egyik rendkívül fontos funkciója a riportolás vagyis a különböző jelentések készítése. Ezek lényegében az összegyűjtött adatokat, a platform felhasználóinak viselkedését dolgozzák fel. A valós idejű jelentéseknek köszönhetően könnyen nyomon követhető az egyes tanulók, egész csapatok vagy a teljes szervezet előrehaladása.

Egy e-learning rendszer napi használata közben minden egyes felhasználó rengeteg fontos információt generál, és ezeket a rendszer gyárilag beállított vagy általatok létrehozott riportokban dolgozza fel. A riportokba olyan adatokat, sorokat, oszlopokat vagy ábrákat rakhattok, amilyeneket szükségesnek ítéltek ahhoz, hogy a képzésekről a különböző szinteken születő döntések a lehető leginformáltabbak legyenek. 

Nyomon követhetitek így a tanfolyamok teljesítési szintjeit, ellenőrizhetitek, hogy egy adott felhasználó befejezte-e a képzést, megnézhetitek a tesztek eredményeit, a teljesítésük hosszát, ellenőrizhetitek, hogy egy teszt vagy tanfolyam mely részei voltak megterhelőbbek, milyen pontokon hagyták abba a résztvevők. A lehetőségek gyakorlatilag végtelenek.

e-learning adat

Mire érdemes odafigyelni az e-learning rendszer kiválasztásakor?

Amikor kiválasztjátok a szervezet számára optimális e-learning platformot, nagyon fontos tehát figyelmet fordítani a riportolási és adatelemzési funkciókra is. Figyeljetek rá, hogy ezek a lehetőségek megfelelően széleskörűek legyenek, és hogy a jelentések létrehozása ne vegyen sok időt igénybe! Sok e-learning rendszer mesterséges intelligenciával van felszerelve, ami egyszerűbbé és gyorsabbá teszi a riportolási, adatelemzési folyamatokat és a következtetések levonását.

Amikor nagy mennyiségű adat elemzéséről van szó, az egyszerűség kulcsfontosságú. A csapat bármely tagjának képesnek kell lennie arra, hogy a jelentésekben és az analitikában szereplő információkat felhasználja, ezért az adatoknak hozzáférhető, egyszerűen használható és könnyen érthető módon kell rendelkezésre állniuk. Ha az eszköz túl bonyolult vagy nem hatékony, az elemzés valódi teherré válhat, ami nagyon könnyen rossz döntésekhez vezethet.

Az alábbi adatokra és funkciókra a legtöbb esetben mindenképp szükségetek lesz:

/ A rendszer használatának gyakorisága
/ A különböző tartalomtípusok népszerűsége
/ Az egyes tanfolyamokra/modulokra fordított idő és a befejezési arányuk
/ A kurzusok népszerűsége és a hallgatók részvétele
/ A tesztek és felmérések eredményeinek elemzése
/ A tanulói visszajelzések és osztályzatok elemzése

Azokat az adatokat gyűjtsétek, amiket érdemes!

Ahhoz, hogy egy e-learning program sikeres legyen, elengedhetetlen, hogy szilárd stratégián alapuljon, és összhangban legyen a szervezet céljaival. A stratégiai, célorientált megközelítés segít nektek abban, hogy sokkal céltudatosabbak legyetek az elemzett adatokkal kapcsolatban, és könnyebben kezelhetővé tegyétek a képzési erőfeszítéseket.  

Határozzátok meg, hogy milyen mérőszámok fontosak a szervezet számára! A kulcs az, hogy a szervezeti célokból következő tanulási célok megállapításával kezdjétek, majd ezek tükrében válasszátok ki azokat az adatokat, amelyeket nyomon akartok követni. Nem érdemes több ezer olyan adatot összegyűjteni, amelyeket nem fogtok felhasználni.

E-learning rendszerek összehasonlítása

A piacon ma már jelentős kínálat van e-learning rendszerekből, ezért gyakran felmerül a kérdés, mi alapján érdemes választani közülük, hogyan lehet összehasonlítani az e-learning rendszereket. Megpróbálunk segíteni.

Olvass tovább!

Használjátok jól az összegyűjtött adatokat!

Fontos látni, hogy az adatok önmagukban nem érnek semmit. Az egyik leggyakoribb hiba, amit a szervezetek elkövetnek, hogy adatokat gyűjtenek, de figyelmen kívül hagyják őket. A széles körű riportolási lehetőségek csak az első lépést jelentik, a rendelkezésre álló adatok felhasználása, helyes elemzése és az elemzés alapján történő konkrét intézkedések megtétele nélkül semmit sem érnek

A képzési célok elérése érdekében rendkívül fontos, hogy a képzésben résztvevők interakcióba lépjenek az oktatási anyagokkal, minden rendelkezésre álló lehetőséget kihasználjanak, és aktívan részt vegyenek a képzésben, pl. megjegyzéseket hagyjanak, megosszák saját tapasztalataikat, vagy válaszoljanak a nyílt végű kérdésekre. 

A kapott eredmények elemzésekor figyelembe kell venni a tágabb kontextust. Kiderülhet, hogy az alacsony elkötelezettség egyszerűen az időhiányból fakad, ami jellemző lehet bizonyos csapatokra (pl. gyakori határidőkkel teli környezetben dolgoznak), vagy jellemző lehet az év egy bizonyos időszakára (pl. az ünnepi időszak).

Az e-learning rendszerek által automatikusan generált jelentések és a kulcsfontosságú mérőszámokat bemutató egyértelmű felület nagyon sokat segíthet a képzésekért felelősöknek abban, hogy a tanulók elégedettségét és a képzések hatékonyságát növeljék, de ehhez az kell, hogy jól dolgozzátok fel és a megfelelő következtetéseket vonjátok le az összegyűjtött adatokból. 

Segítségre van szükséged?

Ha szervezetednél e-learning rendszer bevezetésén vagy fejlesztésén gondolkodtok, de bizonytalan vagy, merrefelé indulj, keress minket, és segítünk kiválasztani a legjobb megoldást! Amennyiben korlátozottak az erre fordítható erőforrásaid, javasoljuk, hogy mindenképp vedd fel velünk a kapcsolatot, szakértő segítséggel ugyanis rengeteg munka és költség megtakarítható!

Ha hasznos volt ez az írás, kövess minket Facebookon vagy Linkedinen, hogy értesülj a legújabb cikkekről!

Illetve fordulj hozzánk bizalommal az alábbi elérhetőségek valamelyikén! ⬇️

Klippe Learning

Kik vagyunk?

Digitális oktatási szakértők és szoftverfejlesztők, akik követik a trendeket és innovatív megoldásokat kínálunk az általunk készített tananyagokban és rendszerekben. Már 14 éve foglalkozunk digitális képzésekkel, komplex e-learning tananyagok készítésével és rendszerek bevezetésével.

A Klippe Learning csapata elkészíti számodra azt a digitális oktatási és tanulási megoldást, amit megálmodtál – vagy megálmodjuk helyetted, ha nem tudod, hogy pontosan mire van szükséged. Saját tartalom, kreatív és motiváló módszerek, hozzád alakított platform.

Hol érsz el minket?

Ha szeretnél többet megtudni egyedi tananyagainkról, az e-learning rendszerekről, a képzéseinkről, vagy árajánlatot kérnél, vedd fel velünk a kapcsolatot:
írj nekünk a jobb oldali űrlapon keresztül!
vagy hívj fel minket:
vagy írj email-t:

        Ha szeretnél többet megtudni egyedi tananyagainkról, az e‑learning rendszerekről, a képzéseinkről, vagy árajánlatot kérnél, írj nekünk!